Muziektheater Transparant en Les Âmes Perdues bundelen in Fledermaus Forever de krachten om Die Fledermaus, de operette van Johann Strauss Jr., te fileren. Ze herhalen, schrappen en schaven aan het origineel om het, net zoals de Weners, eeuwig te kunnen spelen. OPENDOEK ging in gesprek met spelers Naomi Beeldens en Mitch Van Landeghem en regisseur Tom Goossens over oneindigheid, het einde van het spelplezier en stukken leren loslaten.
Voordat we over het einde van een stuk spreken: het begin. Waarom kozen jullie voor Die Fledermaus? Wat sprak jullie aan dit honderdvijftig jaar oude stuk aan?
Tom: “Muziektheater Transparant heeft ons gevraagd om dit specifieke stuk te bewerken. Ze wilden al heel lang iets met operette doen, omdat dat een populair en komisch genre is. Ze wilden graag eens een iets volksere kant op met hun gezelschap. Zij waren een leutige muziekgroep en ik een leutige regisseur. Dat klikte!”