Hoe krijg je (nieuw) publiek in je zaal? Een vraag die bij elk gezelschap de hersens al eens doet kraken. Een goede communicatie, sterke vormgeving en een interessante teaser kunnen al een heel verschil maken. Daarom organiseren we deze driedelige cursus!

 

Elk weekend komt er een ander onderwerp aan bod om de promotie van je stuk tot in de puntjes af te werken. Na deze cursusreeks beschik je over alle tools en skills om je volgende stuk zowel online als op straat efficiënt te promoten. Promoot je stuk, en vul je zalen tot de laatste stoel!

 

Schrijf je je in voor het volledige traject? Dan geniet je van een voordeeltarief. Je kan je ook inschrijven voor de cursusonderwerpen die je het meest interessant vindt.

 

UREN: 10.00u – 17.00u

LOCATIE: Zaal Zirkus, Zirkstraat 36, 2000 Antwerpen

 

PRIJS VOLLEDIG TRAJECT: €146/ +26 jaar en €98/ -26 jaar, OD-lid: €110/ +26 jaar en €80/ -26 jaar

 

KLIK HIER OM JE IN TE SCHRIJVEN VOOR HET VOLLEDIGE TRAJECT

 

DEEL 1: Sociale media en promoteksten schrijven

 

Sociale media zijn snel en heel erg handig, maar gebruik je ze op de juiste manier?

In deze workshop leer je welke sociale mediakanalen er bestaan en waarvoor je ze het best kan gebruiken. Wat zijn de valkuilen? Hoe bereik ik het publiek dat ik wil bereiken?

 

Dit alles en nog meer praktische tips komen aan bod. In het tweede deel van de workshop gaan we dieper in op het schrijven van teksten. Hoe schrijf je een korte aantrekkelijke tekst? Hoe zorg je ervoor dat je lezer al even enthousiast wordt als jij?

 

DOCENT: Randall Van Duytekom verdiepte zich tijdens en na zijn studies Cultuurmanagement in (digitale) communicatie. Met zijn zelf opgericht theaterproductiehuis ‘De Proefkonijnen’ staat hij dagelijks met beide

voeten in de praktijk.

 

DATA: 1 zaterdag: 2 februari 2019

 

PRIJS: €47/ +26 jaar en €31/ -26 jaar, OD lid: €35/ +26 jaar en €25/ -26 jaar

(incl. broodmaaltijd)

 

KLIK HIER OM JE IN TE SCHRIJVEN VOOR DEEL 1

 

 

deel 2: Focus op teasers

 

Alle onderzoeken wijzen het uit: filmpjes maken werkt! In deze workshop helpen we je op weg met het maken van een originele teaser om mensen warm te maken voor je voorstelling. Een goede teaser kan een idee van de sfeer geven, een publiek prikkelen en doen verlangen naar meer.

 

We starten vanuit de vraag: hoe maak je een teaser en wat is goede beeldtaal? We

bekijken dit eerst theoretisch en onderzoeken welke beelden goed bij elkaar passen, welke soort beelden er bestaan en wat het verschil is tussen een teaser en een trailer. Tijdens het tweede deel filmen we samen enkele beelden om de dag erna in groepjes van twee een teaser te maken. Op het einde van de reeks worden ze samen geëvalueerd en bespreken we wat er wel of niet werkt.

 

DOCENTEN: Oleg Danilov studeerde Fotografie in Sint-Petersburg en Film en Televisie in Hogeschool Sint-Lukas Brussel. Gilles Le Roy studeerde ook aan diezelfde school, maar vond al snel zijn passie voor theater. Hij ging aan de slag bij Ensemble Leporello en toerde rond met de voorstelling ‘Het Laatste Feest’. Al tijdens hun studiejaren realiseerden ze kortfilms en promofilms voor onder andere Muntpunt en Ensemble Leporello. Daarnaast maakten ze trailers en teasers voor theatervoorstellingen.

 

DATA: 1 weekend: 23 en 24 februari 2019

PRIJS: €64/ +26j en €48/ -26j, OD lid: €52/ +26j en €42/ -26j

(incl. broodmaaltijd)

 

KLIK HIER OM JE IN TE SCHRIJVEN VOOR DEEL 2

 

 

DEEL 3: FLYERS EN POSTERS

 

Hoewel veel communicatie digitaal gebeurt blijft een mooie flyer of poster toch nog steeds de aandacht trekken. De eerste dag van deze workshop bekijken we Canva en Pixlr, 2 gratis programma’s die je kan gebruiken voor je grafisch werk. We leren wat er allemaal mogelijk is en proberen enkele ontwerpen uit. De tweede dag focussen we volledig op het creatieve aspect en maak je een eigen poster en flyer.

 

DOCENT: Johann van Gerwen behaalde zijn master Film aan het KASK en schoolde zich verder bij in grafische vormgeving in het Verenigd Koninkrijk en Nederland. Hij is freelance film- en theatermaker en grafisch ontwerper en heeft al verschillende prijzen gewonnen met zijn werk.

 

DATA: 1 weekend: 9 en 10 februari 2019

PRIJS: €64/ +26j en €48/ -26j, OD lid: €52/ +26j en €42/ -26j

(incl. broodmaaltijd)

 

KLIK HIER OM JE IN TE SCHRIJVEN VOOR DEEL 3